Zoznámte sa s novátormi, ktorí dnes vytvárajú budúcnosť biznisu. Ich nezvyčajné nápady a prevratné stratégie sa môžu stať vaším podnikateľským plánom na dvadsiate prvé storočie. Ponúkajú lepší (a možno v budúcnosti jediný možný) spôsob, ako riadiť biznis a obstáť v konkurencii.
Biznis vo svojej tradičnej podobe je minulosťou. V odvetví za odvetvím stráca stará garda pôdu pod nohami a naopak firmy, ktoré kedysi považovali za čudákov, opovážlivcov a divoké karty – teda za maverikov – víria stojaté vody na trhu a zaznamenávajú výrazný úspech. A má to svoj dôvod: v tomto čase tvrdej konkurencie, obrovskej súťaživosti a neustálej inovácie je iba jeden spôsob, ako obstáť – zasadzovať sa za niečo, čo má hlbší zmysel.
To je poznatok, ktorý získate od firiem, manažérov a podnikateľov v knihe Ako pracujú maverici. Títo všetci v podnikaní víťazia vďaka zmenenému pohľadu na to, ako sa robí biznis. Našli nové a vzrušujúce odpovede na výzvy, ktorým čelia organizácie každej veľkosti a lídri v každej oblasti – ako formovať svoju stratégiu, ako prichádzať k novým nápadom, ako si vytvoriť lepší vzťah so zákazníkmi a ako podnietiť ľudí, aby dosahovali mimoriadne výsledky.
Kto sú títo maverici? Sú to nové divízie zavedených spoločností ako ING Group, samostatné jednotky fungujúce v rámci obrovských gigantov ako IBM či Procter&Gamble, populárni inovátori ako HBO a Pixar, spoločnosti s netradičným prístupom ako Southwest Airline či Goldcorp, malé a nonkonformné firmy ako Cranium a Craigslist či dravé high-tech spoločnosti typu TopCoder. Všetky tieto spoločnosti ponúkajú nové a zároveň fascinujúce prístupy, z ktorých si každý môže niečo odniesť pre vlastný biznis.
Ich úspech dokazuje, že:
• Ak ste iní, všetko je iné
• Zdieľané hodnoty sú dôležitejšie ako predajné hodnoty
• Spoločnosť s najbystrejšími zákazníkmi vyhráva
• Niekto nie je sám taký chytrý ako všetci dokopy
• Charakter je rovnako dôležitý ako diplom
• Skvelí lídri sa nikdy neprestanú učiť
Či už ste mladý manažér, ktorý práve začína svoj ka-riérny rast, skúsený líder dohliadajúci na rast svojej spoločnosti, alebo podnikateľ budujúci firmu od piky, kniha Ako pracujú maverici vám v súčasnom vysoko konkurenčnom prostredí pomôže rozmýšľať veľkorysejšie, mieriť vyššie a víťaziť presvedčivejšie.
WILLIAM C. TAYLOR je spoluzakladateľ a redaktor časopisu Fast Company. Počas jeho vedenia získal časopis početné ocenenia (vrátane dvoch cien National Magazine) a medzi manažérmi a podnikateľmi si získal zanietených stúpencov. Je autorom stĺpca „Under New Management“ v New York Times a publikuje eseje a interview s CEO v Harvard Business Review. So svojou manželkou a dvomi dcérami žije vo Wellesley v Massachusetts.
POLLY LaBARRE strávila osem rokov ako šéfredaktorka Fast Company. Písala články o stratégii, tvorivosti a osobných úspechoch a bola jedným z usporiadateľov zhromaždení časopisu Real Time. Mala možnosť osloviť podnikateľskú verejnosť na celom svete a objavila sa v Good Morning America, CNBC a PBS’s Nightly Business Report. Žije v New Yorku.